24 czerwca 2016

Kokosowy pudding chia z truskawkami, bananami i melonem

Coś pysznego i lekkiego! Idealny na upały za oknem. Robisz go rano a po 2-3 godzinach jest już gotowy. Szybko i sprawnie - jak zawsze. Do tego dobierasz sobie dodatki jakie lubisz - u mnie z bananem, truskawkami i kawałkami mango. Jeśli nie masz mleka kokosowego, możesz zrobić na wodzie kokosowej. Jeśli nie masz wody - z rób własne mleko kokosowe - przepis pod linkiem.



Składniki (1 porcja):
- 3 łyżki nasion chia
- 50-60 ml mleka kokosowego lub wody kokosowej
- ulubione sezonowe owoce




Nasiona zalej mlekiem/wodą, wymieszaj i odstaw na 1-2h do lodówki. Gdy nasiona zaczną robić się kleiste, przełóż je do szklanki. Połowę porcji nasion chia przełóż do szklaneczki/słoiczka (na dno możesz wyłożyć porcję owoców - u mnie truskawki), następnie niewielka warstwa ulubionych owoców (u mnie plasterki banana i mango), następnie wyłóż pozostałą porcję nasion i na to połóż pozostałe owoce (u mnie plasterki truskawek).
Wsadź do lodówki, żeby masa się jeszcze bardziej schłodziła. 
Podawaj z kleksem bitej śmietany kokosowej.

Smacznego!

7 komentarzy:

  1. ciężko mi się przekonać do tych nasion...czy one mają jakiś smak?

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Same w sobie smaku nie mają. Ja lubię je dodawać własnie do puddingów czy owsianki :) Lubię jak pod zębem coś chrupnie podczas jedzenia. Warto spróbować :) bo są bardzo zdrowe i pełne witamin i wartości odżywczych :)

      Usuń
  2. Pudding z chia to jedna z lepszych potraw, bo idealna nie tylko na śniadanie, ale też właśnie w formie deseru :) Ich uniwersalność i możliwośc wykorzystania zawsze zaskakuje :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Bardzo elegancka przekąska. Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  4. Bardzo ciekawy przepis :) Ja robiłam puddingi, ale nigdy nie udało mi się puddingowej konsystencji z tymi nasionami uzyskać, nie wiem dlaczego.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Możliwe, że miałaś złe proporcje nasion do płynów. Czasami niektóre nasiona nie chcą "puchnąć" :(

      Usuń
  5. Bardzo fajny przepis, pysznie to wygląda :-)
    Zapraszam do mnie :-)
    http://www.mecooks.com

    OdpowiedzUsuń

© Cook Yourself 2012-2018

Wszystkie zdjęcia i teksty są własnością autorki blogu. Kopiowanie, przetwarzanie i rozpowszechnianie, bez wiedzy i zgody autorki blogu, jest zabronione.